Magyarországon a hajléktalanok száma igen magas, sajnos sok esetben a politika sem támogatja megfelelő eszközökkel a probléma felszámolását, a kriminalizálás a jellemző. Elidegenedés jellemzi a társadalmat, a lakosság jelentős része nem érzékeny az embertársaik problémái iránt, a problémára reagáló valódi megoldás helyett a probléma elrejtését tartják megfelelőbb eszköznek.
A pályázati projektünkkel hosszú távú célunk a társadalmi befogadás erősítése, a hajléktalanokkal szembeni negatív attitűd csökkentése, többségi társadalom érzékenyítése. Míg a konkrét célunk a hajléktalanokkal szembeni kriminalizálódásra szeretné felhívni a figyelmet, békés akcióval.
Az online médián keresztül egy kampányt indítunk, melyben megjelennek a hajléktalanok, hétköznapi emberek, párhuzamba állítjuk a különböző társadalmi rétegekre jellemző sztereotípiákat egymással, majd az elkészült online anyag végén egy-egy elgondolkodtató kérdést teszünk fel.Legfontosabb hatás a szemléletformálás, különösen a fiatalok körében: utat mutatunk az egymásra figyelés, az empatikusabb magatartás és egy közös, élhetőbb világkép felé. Reményeink szerint sikerül a többségi társadalom megszólítása a médián keresztül, ezáltal a negatív attitűd csökkent, erősödik az adományozási kedv, a társadalmi felelősségvállalás. Konkrét eredményünk, hogy több ezer embert érünk el interentes kampány keretében, nő a szervezet által rendszeresen elérhető támogatók és szimpatizánsok száma és a szervezetünk önkénteseinek, tagjainak száma.
A projekt végrehajtója a Budapest Bike Maffia, támogatja a Norvég Civil Alap.